Suomi dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 1 en dag 2

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Januari 2015 | Finland, Kouvola

Gisteren ben ik samen met Marit, Margriet en Wienette op het mini vliegveldje aangekomen in Lappeenranta. De vliegreis was erg leuk, maar toch wel wat turbulentie gehad! We hebben zelfs de zonsondergang boven de wolken gezien. Verder was 90 procent van de reizigers Russisch dus konden we al snel niks meer verstaan.
We werden met de taxi naar ons hotel gebracht (Citimotel) en daar was het echt uitgestorven. We konden met een code naar binnen en daarna zelf inchecken. We hadden al besloten wie er samen kamers gingen delen, ik ging samen met Marit op een kamer. We moesten een aantal trappen beklimmen en werden daarna snel begroet met een verse verflucht. Blijkbaar was de deur van de enigste douche net geverfd.

De volgende ochtend hebben we ontbeten in het motel en zagen we voor het eerst mensen rondlopen. Het ontbijt bestond uit geroosterde broodjes, rijstwafels, thee en sinaasappelsap. Na het ontbijt hebben we alle bagage snel ingepakt en zijn we naar het treinstation geploeterd. Het was een zware tocht door lagen sneeuw en omhooglopende smalle weggetjes. Onderweg hebben we nog een paar foto's gemaakt om weer op krachten te komen.
Eenmaal op het treinstation hadden we doorgegeven aan Milla wanneer we aan zouden komen in Kouvola. Daarna kochten we kaartjes voor de trein en moesten we anderhalf uur wachten. Omdat het ook erg rustig was op het station heb ik nog even foto's gemaakt van het spoor. Toen de trein bijna kwam liep het station aardig vol en zijn we maar naar buiten gegaan. De trein was er al snel en in 38 minuten waren we in Kouvola. Milla wachtte ons daar al op en ze nam ons mee naar de dorms. Eenmaal aangekomen kregen we kamers aangewezen. Wienette en Margriet kwamen terecht op de 2e verdieping en Marit werd met mij op de 3e verdieping geplaatst. De kamer van Marit en mij bleek niet open te kunnen met de sleutel, dus dat zou later geregeld worden. Tot die tijd konden we onze tassen weer een verdieping lager bij Margriet en Wienette op de kamer kwijt.
Na het ontdekken van de wasmachines in de kelder kregen we een rondleiding door de school. De school is ongeveer 10 minuutjes loopafstand van de dorms. De lokalen zijn erg gezellig ingericht en ik ben heel benieuwd hoe het morgen is als je er echt les hebt. Veel leerlingen heb ik niet gezien. In de dorms en in de school ook niet.
Na de rondleiding hebben we nog even inkopen gedaan bij de Lidl. Dit was waarschijnlijk eenmalig omdat het erg ver van de dorms af ligt. Er zijn twee andere supermarkten dichterbij waar ik wel nieuwsgierig naar ben.
Na het inslaan van onze voedselvoorraden zijn we terug gegaan naar de dorms. We kregen eindelijk de goede sleutel en konden nu beginnen met het installeren van alle spullen. De kamer die ik deel met Marit is iets kleiner dan die van Margriet en Wienette. Maar toch is het een erg gezellig kamertje.
Moi moi!