Suomi dag 5 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 5 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 5

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 Januari 2015 | Finland, Kouvola

Woord van de dag : goede avond - hyvää yötä
Vanochtend hebben we voor het eerst onze klasgenoten ontmoet! Nu hebben we toch contact met de andere leerlingen. De medestudenten zijn allemaal erg aardig en sommigen spreken echt goed Engels! Ook hebben we op school de lijsten in elkaar gezet. Het was hard timmeren om de lijsten mooi in elkaar te schuiven. We hadden ook stof gekregen wat we om de lijsten heen zouden spannen als canvas. Met z'n vieren stonden we om een schilderbijzettafeltje heen en niette we de stof op het hout. Het ging erg leuk, net een spelletje. We gingen met de klok mee allemaal 1 nietje per keer zetten. Na een tijdje misnieten en bijvullen van de machine hadden we allemaal onze lijstjes met canvas af. Nu hadden we alleen nog lijm en gesso nodig om het canvas strakker en goed wit te krijgen. Hiervoor bracht Milla ons naar de overkant van het gebouw waar we meteen een rondleiding kregen. We hebben nu een voorproefje gehad van het lokaal waar sieraden gemaakt worden. Het ziet er echt heel erg leuk uit met allemaal warme tinten en heel veel lampen. Er was ook een vitrinekast met daarin hele mooie ringen, tiara's en andere sieraden. We krijgen morgen les van een leerling die ons gaat leren hoe we chains moeten maken van echt zilver. Als we echt heel ambitieus zijn zouden we echt extreem lange kettingen kunnen maken!
Na de rondleiding kwamen we in een lokaal waar ook met gips gewerkt wordt. Hier gingen we ook onze schilderijen strakker maken met lijm en gesso. Milla vertelde ons over de officiële manier van het canvas maken. De officiële lijm wordt gemaakt van konijnenbotten. Deze lijm gebruikten wij niet, want we verven met supersnel drogende acrylverf! Na ongeveer 2 uur was het helemaal af en waren de canvassen ECHT klaar.
We pakten onze natuurfoto's erbij en gingen onze beste foto's naschilderen. Ik schilder zelf helemaal nooit, dus ik was een beetje zenuwachtig voordat ik begon. Ik heb eerst een snelle schets gemaakt op het canvas en ben daarna gaan schilderen. Ik heb een heel gezellig hoekje om te schilderen! Marit zit naast mij en aan mijn linkerkant staat mijn bijzettrolley waar ik water, verf en kwasten heb uitgestald. Omdat ik niet gewend was aan die schildershouding (constant een arm vooruit) kreeg ik een prikkende arm. Dit was met wat schudden gelukkig opgelost. Morgen ga ik de tweede laag opzetten!
De reis en overnachting naar Helsinki staan nu ook vast. We hebben een hotel en treinreis geboekt. Op 14 februari zijn we dus in Helsinki en kan ik echt niet wachten tot ik in de Moominwinkel kan kijken! Hopelijk vinden we het :)
Moi moi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kouvola

Suomi

Studenten uitwisseling naar Finland, Kouvola

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2015

Suomi dag 26

18 Februari 2015

Suomi dag 25

17 Februari 2015

Suomi dag 24

16 Februari 2015

Suomi dag 23

15 Februari 2015

Suomi dag 22
Lotte

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 2754

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Suomi

Landen bezocht: