Suomi dag 7 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 7 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 7

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Januari 2015 | Finland, Kouvola

Eindelijk konden we uitslapen! Na elke dag op te moeten staan om Nederlandse tijd 6.00 uur was het echt fijn om wat langer te mogen blijven liggen. Marit lag al op de bank in de gezamenlijke ruimte een serie te kijken. Het was gisteravond best een beetje eng om helemaal alleen in de dorms te zijn. Iedereen is naar huis gegaan voor het weekend. De hele derde verdieping hebben Marit en ik nu voor onszelf. Ook de tweede verdieping waar Wienette en Margriet verblijven is helemaal uitgestorven. Het enigste van de medebewoners was overgebleven was de vaat... Het zag er zo vies uit dat Marit en ik besloten om hun vaat ook te wassen. Nu is de wasbak tenminste schoon.
Wienette kwam ook nog even langs om te vragen wanneer we naar Kouvola zouden gaan. Marit stond nog te douchen, dus besloten we dat wij ze om 12.00 uur op zouden komen halen. Om iets over twaalf stonden we op de tweede verdieping. Margriet zat nog achter d'r tablet en had niet echt meegekregen dat wij er al zouden zijn. Dus het was nog even wachten voordat we echt naar Kouvola konden gaan. De hele tweede verdieping rook naar geroosterd brood. Blijkbaar hadden ze geroosterd brood gegeten.
Helemaal ingepakt gingen we onze tocht naar Kouvola beginnen. Te was niet echt koud, maar het zou wel gaan sneeuwen. De lucht was ook weer grijs. Na ongeveer een half uurtje lopen kwamen we aan in het centrum. Hier was helaas niet zo veel te doen. Wienette wou graag naar de H&M, dus daar gingen we eerst naar binnen. Er was niet veel bijzonder te zien en we waren daarom ook snel uitgekeken. Op de bovenverdieping smolt ik bijna door mijn dikke kleren en de warme lampen. Gelukkig hebben we niet langer dan 20 minuten hoeven wachten tot iedereen was uitgekeken. We zijn verder nog in veel kaartenwinkels geweest en een tweedehands winkeltje. Er waren erg veel kleine groepjes winkels die samen in een gebouw waren gevestigd. Uiteindelijk heb ik niks gekocht in Kouvola.
Toen we weer in de dorms kwamen hadden we afgesproken om met z'n allen nog even boodschappen te doen. Ik kon het niet laten en heb moominsnoepjes gekocht. Ik ben benieuwd hoe ze smaken. Ik durfde het doosje nog niet te openen, want het is veel te leuk om de smaak een verrassing te houden. Ook hebben we allemaal een pizza gekocht, en die gaan we vanavond samen opeten.
In de dorms was al het wasmiddel op. En omdat er niemand is in het weekend konden we geen nieuwe vragen. Nu moesten we weer naar de winkel om wasmiddel te kopen. Marit en ik zijn naar 'Robin Hood' gelopen en hebben een bakje wasmiddel gehaald. Ook heeft Marit haar koffertje met vier wielen gekocht. We wisten niet of de koffer een goed formaat was. Daarom zochten we in de winkel eerst naar een meetlint. Na een tijdje ronddolen vonden we eindelijk een meetlint. Het koffertje was precies goed!
Nu wachten we op de pizza's tot ze klaar zijn. Nog 20 minuutjes wachten!!
Moi moi!