Suomi dag 12 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 12 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 12

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Woord van de dag : verfkwast - sivellin
Gisteravond hebben Marit en ik de kelder verkent. We hebben een soort loungehok gevonden waar je kan pingpongen en biljarten. We besloten om te gaan pingpongen. Het is erg leuk dat ze dit in de dorms hebben. Nu kunnen we ons ook anders vermaken, inplaats van altijd een film te kijken of te Skypen. Na een tijdje haddenwe genoeg van het pingpongen en probeerden we de biljarttafel uit. Uiteindelijk hebben we een uurtje in het loungehok gezeten. Dit gaan we zeker vaker doen.
Vanochtend werden we wakker gemaakt door keihard gebons op de deur. Het was half 4 in de ochtend en er stonden 3 jongens voor de deur. Ze bleken later op zoek te zijn geweest naar Duitse uitwisselingsstudenten. Tegen mij hebben ze alleen maar Fins gepraat, dus kon ik er niks mee.
Op school hebben we al onze schilderijen tentoon gesteld voor de opendag. Ik vind het erg leuk dat wij zo ook een beetje deel uitmaken van de school.
Omdat het schilderen er voor de dag vroeg op zat, mochten we eerder uit school. Marit en ik hebben even boodschappen gedaan. We hebben speciale runebergin cakejes gekocht die bij een feestdag van vandaag horen. Vandaag is de feestdag voor een Finse dichter. We hadden de cakejes al eerder gegeten toen Erja ze had meegenomen tijdens de boswandeling. Maar we vonden dat we op de echte feestdag ook de cakejes moesten eten. Ze waren wel lekker, maar toch waren de zelfgebakken van Erja lekkerder.
Moi moi!