Suomi dag 16 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 16 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 16

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Woord van de dag vergeten D:
Vandaag hebben we een nieuwe opdracht gekregen. Dit is dezelfde opdracht die onze mede studenten ook moeten maken.
Het is de bedoeling dat we twee schilderijen kiezen uit een museum in Helsinki. Deze twee schilderijen moeten we dan combineren met elkaar in een soort tussenschilderij. We moeten niet alleen naar de compositie en de kleuren kijken, maar ook naar het verhaal achter het schilderij. Ik heb gekozen voor het enigste schilderij van 'van Gogh' in Finland en voor "l'estaque roadbridge". Ik ga een foto zoeken van hoe de plaats van "l'estaque roadbridge" er nu uitziet. En dit ga ik dan schilderen in de stijl van het schilderij van "van Gogh". We hebben de opdracht nog niet op papier gekregen, omdat alleen de Finse versie nog was geregeld. Dus misschien dat we de goeie morgen krijgen. We hebben wel een versie gekregen die is vertaald met Google translate, eerst vanuit het Fins naar het Engels. En vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald. Het lijkt een beetje gebrekkig nederlands, maar uiteindelijk is de opdracht wel een beetje te begrijpen.
Verder ben ik vandaag opzoek gegaan naar de Finse radiozender waar iedereen naar luisterd. Ik heb het geloof ik gevonden. Het heet Suomi Pop. Er zitten best wel leuke liedjes tussen. Het meeste is Finstalig, maar er zitten ook af en toe Engelse nummers bij. Ik heb ook eindelijk het liedje gevonden die ik heel vaak hoorde. Ik wou al heel lang weten hoe het heette. Het nummer heet 'Roy Orbison' en het is van 'Stig'. Toevallig was dat nummer net op de radio toen ik hem aan deed.
Vanavond gaan Marit en ik misschien nog een film kijken. We kijken nu bijna om de dag een film. We zijn er alleen nog niet uit welke film we willen gaan kijken.
Moi moi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kouvola

Suomi

Studenten uitwisseling naar Finland, Kouvola

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2015

Suomi dag 26

18 Februari 2015

Suomi dag 25

17 Februari 2015

Suomi dag 24

16 Februari 2015

Suomi dag 23

15 Februari 2015

Suomi dag 22
Lotte

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 2764

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Suomi

Landen bezocht: