Suomi dag 17 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 17 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 17

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Weer geen woord van de dag!! D:
Vandaag hebben we op school schetsen gemaakt en foto's geprint van de schilderijen die we wille gebruiken voor de nieuwe opdracht. Hier zijn we mee bezig geweest tot de pauze. Na de pauze waren we uitgenodigd door Milla om naar het winkelcentrum te gaan waar alle winkels naar verhuisd waren. Milla moest daar nog wat regelen dus konden wij meerijden. Het bleek een overdekt winkelcentrum te zijn. Het was ongeveer zo groot als het overdekte winkelcentrum 'de vlinder' in Emmen. We mochten op eigen houtje een uur rondkijken. Om 13.00 uur zou Milla ons weer halen bij de ingang. Er waren best veel winkels. Heel veel sieraden en glimmer winkels waar Marit wel jaren in kon rondkijken. Verder waren er ook een hoop kledingwinkels en restaurantjes. Gelukkig was er ook een boekenwinkel waar ik leuk in kon rondneuzen. Er was ook een Deens winkeltje Tiger, waar leuke spulletjes te koop waren. Die winkel is ook in Almere te vinden, maar toch leuk om het hier ook te zien. Na een tijdje gingen we Wienette en Margriet weer opzoeken. En we hadden al een vermoeden waar ze zouden kunnen zijn. Waarschijnlijk de McDonalds. En we hadden gelijk....
We hoefden na het bezoekje naar het winkelcentrum niet meer terug naar school en werden daarom uitgezet bij de S market. Marit en ik hebben nog eventjes boodschappen gedaan bij de K market aan de overkant. We hadden lege flessen die daar gebracht konden worden. Twee van de drie flessen werden niet aangenomen omdat die van de Liddl waren helaas.
Met Margriet en Wienette hadden we afgesproken een taartje te gaan eten in de horeca kantine. Dit was om te vieren dat Marit twee jaar verkering heeft vandaag. Helaas was de kantine net gesloten toen we om half 3 voor de kantinedeur stonden. Daarom hebben we een vervangende traktatie bedacht. Een lekkere ijstaart uit de supermarkt! Hier heb ik ook een tijdschrift over de Moomins gekocht. Ik kan het niet lezen omdat het in het Fins is, maar de plaatjes zijn erg mooi.
Moi moi!!