Suomi dag 18 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 18 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 18

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Volgens mij vergeten we nu elke dag het woord van de dag... hmm..
Gisteravond hebben we de sauna getest. Ik heb nog nooit eerder in een sauna gezeten. Maar ik vond de hitte wel meevallen. Volgens mij ben ik koudbloedig ofzo. Het was wel erg gezellig met z'n vieren in de sauna. We hadden verwacht dat er meer mensen zouden komen maar we bleven alleen. Gelukkig maar, want zo groot was de sauna nou ook weer niet. Margriet en Marit gingen nog in de sneeuw afkoelen. Na een halve minuut waren ze al weer binnen. Ik heb hun avontuur gefilmd. Het was alleen erg donker. Dus alle sneeuw lijkt groen in het filmpje. Na het saunabezoek gingen we de ijstaart eten op de derde verdieping.
Vandaag zijn we gestart met het maken van het nieuwe canvas. We gebruiken nu allemaal hardboard. Mijn schilderij heeft deze afmetingen 24,5 bij 30,8 cm. Verder hebben we niet zo veel gedaan op school. Na schooltijd ben ik nog op zoek gegaan naar mijn financieel huiswerk. Dit ben ik blijkbaar vergeten mee te nemen naar Finland. Heb ik weer...
Met Marit ben ik nog even naar Robin Hood geweest. Hier heb ik een Moomin beker gehaald die ik al een tijdje op het oog had. Little My staat op de beker met een rode paraplu en roosjes. Ik noem de beker nou mijn gevangenisbeker. Het heeft deze naam gekregen omdat het net zo'n beker is als dat gevangenen in films gebruiken om tegen de tralies te rammelen. Het houd de thee wel lekker warm omdat het een soort stalen/ijzeren beker is. Toen we weer in de dorms kwamen hebben we de stroopwafel van de week gegeten en thee gedronken. Later zijn we nog met Margriet post in de brievenbus gaan doen. Marit had echt extreem veel post. 9 stuks.