Suomi dag 21 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 21 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 21

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Februari 2015 | Finland, Helsinki

Vandaag zijn we naar Helsinki gegaan! Marit en ik stonden al op om 5.00 uur. Onze trein was erg vroeg geboekt. (Half 8 vertrok de trein) Dus om half zeven vertrokken we uit de dorm. Eenmaal aangekomen bij het treinstation. We waren een half uur te vroeg maar konden daarom goed kijken waar we heen moesten. Een half uur later zaten we in een erg volle trein. We dachten dat we op de plaatsen moesten gaan zitten die op de tickets stonden. Maar het bleek dat we vrij waren om te gaan zitten waar we wilden. De treinreis duurde lang genoeg om te gaan slapen. Ik heb niet geslapen, want er was veel te veel te zien. Er waren allemaal bergen sneeuw naast de rails en het zag er echt mooi uit. De sneeuw verveelde toch wel snel, dus mijn aandacht ging naar een drukke familie die de hele reis bleven kletsen.
Na een tijdje kwamen we aan in Helsinki. We kochten eerst een trein en metro ticket voor de hele dag. Daarna hadden we in onze planning staan dat we alle kerken gingen bezoeken. We hebben er in totaal drie bezocht. De rotstempel, de Dom en de Uspenskikathedraal. De kerken werden door veel mensen bezocht. En het waren echt hele mooie gebouwen. Het beeldhouwwerk was ook prachtig. Verder hingen er ook allemaal grote kroonluchters. In de rotstempel was het heel erg mooi. Het was een grote ronde tempel en bestond uit allemaal rotsblokken.
Na de bezoekjes aan de kerken zijn we gaan winkelen. Ik had een beetje te veel bagage bij me, daarom kon ik niet echt goed overal rondkijken. We splitsten op in het winkelcentrum. Samen met Marit ben ik in twee verschillende overdekte centra geweest. Stockmann en Forum. We hebben allemaal souveniertjes gekocht in de Moomin winkel. Daarna zijn we gaan rondkijken in de andere winkels.
Toen het vier uur was gingen we op zoek naar het omena hotel waar we zouden overnachten. Eerst kwamen we uit bij het verkeerde omena hotel. Er waren blijkbaar twee versies. Marit had gebeld met de service om te kijken of onze code klopte. Daar leek niks mis mee te zijn. Daarom gingen we op zoek naar het andere omena hotel. Dit was een paar straatjes verderop en daar konden we wel naar binnen. Alleen ons kamernummer konder we niet vinden in het hotel. We zijn het hele hotel doorgelopen, en daarna kwamen we er achter dat er nog een ingang zou moeten zijn. We gingen weer naar buiten en na wat speurwerk vonden we de goede ingang. De kamer is erg groot en Marit en ik hebben de uitklapbedden ingenomen. Dit zijn leuke rode zitbankjes. Ik ben benieuwd of we ze goed kunnen instellen als we gaan slapen.
Vanavond gaan Marit en ik nog een rondje sightseeing doen met de tram. Hopelijk zien we leuke lichtjes en veel mensen.
Moi moi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Suomi

Studenten uitwisseling naar Finland, Kouvola

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2015

Suomi dag 26

18 Februari 2015

Suomi dag 25

17 Februari 2015

Suomi dag 24

16 Februari 2015

Suomi dag 23

15 Februari 2015

Suomi dag 22
Lotte

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 2760

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Suomi

Landen bezocht: