Suomi dag 22 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 22 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 22

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Gisteravond heb ik met Marit nog een ritje in de tram gemaakt. We gingen nog even de stad in het donker bekijken. Na een tijdje in de tram te hebben gezeten vonden we het wel weer tijd worden om terug te keren. We waren in een best wel afgelegen straatje terecht gekomen en moesten nog 7 minuten wachten op de tram die ons weer terug zou brengen. We namen plaats in het tramhokje en keken naar de rijtjeshuizen voor ons... Er was verder niemand op straat. Gelukkig was de tram er iets eerder. Maar stond hij wel te wachten tot het precies tijd was om verder te rijden. Wij konden de tram daarom niet gelijk in.. Na het tramavontuur zijn we in het overdekte centrum forum gebleven. We hebben daar nog een ontbijtje gekocht voor de volgende ochtend......
Ik heb in de afgelopen 3 weken nog nooit zo lekker geslapen. Het uitklapbed sliep echt geweldig. Markt en ik hadden gisteravond nog croissantjes gekocht zodat we niet zo vroeg in de ochtend op zoek zouden moeten om aan ontbijt te komen. We aten lekker ontbijt op bed! Margriet en Wienette hadden geen ontbijt, daarom gingen ze de stad in om te ontbijten. Na het ontbijt zijn Marit en ik gaan inpakken en hebben we de kamer netjes achter gelaten. We hingen het bordje aan de deurknop met 'we checked out' en verlieten het omenahotel. Het was hartstikke zonnig en redelijk warm buiten. Als we nu naar die kerken zouden zijn gegaan hadden we veel mooiere foto's gehad. Gister was het echt vies weer met veel wind en natte sneeuw. De winkels openden om 12 uur. Gelukkig was het overdekte centrum Forum al open en konden we daar even naar binnen. Alles was nog gesloten in Forum, alleen de supermarkt was open. Hier kocht Marit twee bosbessentaartjes om onderweg op te eten. We hadden met Margriet en Wienette afgesproken dat we weer bij elkaar zouden komen bij de hoofdingang van Forum. Om half 1 gingen we naar het Atheneum. Dit is een museum met de schilderijen die we gebruiken voor de opdracht die we op school hebben gekregen. Helaas waren niet alle schilderijen aanwezig. Het schilderij van van Gogh was volgens een beveiliger niet in het museum. Hier was ik best wel een beetje teleurgesteld over. Maar gelukkig waren er genoeg andere schilderijen om te bekijken. Het andere schilderij wat ik gebruik in m'n schoolopdracht was er gelukkig wel!
Na het museum zijn we nog even de laatste souvenirs gaan halen. We kwamen ook nog langs een schaatsbaan. Het zag er erg leuk uit, en er scheen een warm zonnetje op de schaatsers. Voordat we weer met de trein mee konden naar Kouvola hebben we nog even wat gegeten bij een hotdog café restaurant in het station. Na een uurtje konden we de trein in. De reis duurde ongeveer anderhalf uur. En we zijn twee keer op de verkeerde plek gaan zitten. Ze zijn hier heel erg strikt over hun plekjes in de trein.....
Eindelijk waren we weer in Kouvola. En liepen we een half uur terug naar de dorms/supermarkt als pakezels. Marit en ik gingen eerst nog even brood en bananen halen. Daarna zijn we gelijk naar de dorm gegaan. Mijn benen waren compleet bevroren! Na een half uurtje terug in de dorm te zijn waren mijn benen nog erg koud. Gelukkig waren de souveniertjes leuk genoeg om me toch nog wat op te warmen!
Als avondeten hadden we kip gedacht... Alleen de vriezer heeft iets te veel zijn best gedaan, en nu is alles helemaal onder het ijs gaan zitten. Hopelijk ontdooit de kip nog voordat we gaan slapen.......