Suomi dag 10 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu Suomi dag 10 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Lotte - WaarBenJij.nu

Suomi dag 10

Door: Lotte Dea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Vandaag hebben we weer geschilderd. Ik heb de finishingtouch aan mijn schilderij gemaakt, en nu is het af! Ik ben ook al begonnen met het maken van schetsen voor het tweede schilderij. Misschien wil ik een soort bos maken met alleen waterpompen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Milla vertelde ons dat er een Nederlandse student in Finland is. Hij heeft niemand om Nederlands mee te praten, dus vroeg Milla of wij met hem iets wouden afspreken. Ik had niet verwacht dat er zo dicht in de buurt nog een Nederlander zou zijn. We gaan waarschijnlijk afspreken om de opendag van onze school op zaterdag te bezoeken.
Dit keer was het eten in de pauze erg lekker. We aten aardappels met schil, vegetarische burger en sla. Wienette en Marit waren er niet zo blij mee. Margriet bleef in het schilderlokaal zitten. We zaten wel erg lekker, dus we bleven wat langer zitten in de kantine. In school eten alle leerlingen best veel en langzaam. Het viel dus niet op dat wij gewoon zaten te praten zonder eten.
Nadat we uitgekletst waren gingen we terug naar het lokaal om verder te schetsen en te schilderen. Een leerling had mensen nodig om het schilderij met het laatste avondmaal met Jezus en zijn volgelingen te poseren. Na veel geregel stonden we met de hele klas opgepropt achter een tafel in het lokaal. Milla nam de positie van Jezus in. Na drie retakes was de foto gelukt en mochten we weer bewegen. Daarna hadden we animatieles. De docent had voor ons een les voorbereid om de basis van animatie te leren. We hadden dit al gehad tijdens de vorige periode op school. Dus we zouden niets nieuws leren. Daarom werd er meer verteld over het maken van personages, wat je allemaal nodig hebt enzo. En welke programma's je het beste kan gebruiken om te animeren. Dragon frame is een erg goed programma, en ik denk dat ik dat ook nog wil uitproberen.
Verder hebben we leuke animatiefilmpjes gekeken en een filmpje die gemaakt is door de docent. Het was een erg leuk stopmotion filmpje over een robot die een vriend zocht. We hebben het hele proces gezien van hoe het filmpje tot stand werd gezet. Het zag er allemaal heel erg professioneel uit. Ik vond deze les heel erg interessant.
Het woord van de dag zijn we vandaag vergeten. Misschien krijgen we morgen twee?
Moi moi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kouvola

Suomi

Studenten uitwisseling naar Finland, Kouvola

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2015

Suomi dag 26

18 Februari 2015

Suomi dag 25

17 Februari 2015

Suomi dag 24

16 Februari 2015

Suomi dag 23

15 Februari 2015

Suomi dag 22
Lotte

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 2798

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Suomi

Landen bezocht: